MONDIAL RELAY ONTVANGT EN VERZENDT NU UW VINTED PAKKETTEN NAAR AL ZIJN AFHAALPUNTEN

Dankzij een samenwerkingsovereenkomst tussen InPost, de moedervennootschap van Mondial Relay, en Vinted krijgt de grootste e-commercesite voor tweedehands mode toegang tot 35.000 leveringspunten in acht Europese landen.

Nu de voorjaarschoonmaak voor de deur staat en de kleerkasten worden gesorteerd, heeft InPost Group, Europa's grootste online bezorgbedrijf (waar Mondial Relay deel van uitmaakt), een vijfjarige samenwerkingsovereenkomst gesloten met Vinted, de grootste e-commercesite voor tweedehands mode. De dienst zal onder de merknaam Mondial Relay worden aangeboden in België, Nederland, Frankrijk, Portugal en Spanje en onder de merknaam InPost in het Verenigd Koninkrijk, Polen en Italië.

"Mondial Relay is al vele jaren een partner van Vinted. Wij zijn er trots op dat deze internationale leider op het gebied van e-commerce opnieuw zijn vertrouwen in ons stelt en heeft uitgebreid tot alle acht landen die door de InPost-groep worden bediend, d.w.z. in totaal niet minder dan 35.000 out-of-home bezorgingssites, waaronder 1.750 in België "verklaart Jean-Pierre Herdies, General Manager BeLux van Mondial Relay. ​

Vinted-leden kunnen dus kiezen voor een voordelige en handige oplossing om hun aankopen in ontvangst te nemen wanneer het hen uitkomt in het afhaalpunt van hun keuze, in plaats van te wachten tot hun pakjes thuis aankomen. Naast de besparing op transportkosten kan de verzending naar de Afhaalpunten® en automatische lockers (gepland in België) de CO2 uitstoot tot twee derde verminderen in vergelijking met thuisbezorging.

"Wij zijn vastbesloten om onze 50 miljoen leden in 13 Europese landen, de Verenigde Staten en Canada een reeks opties te bieden voor het verzenden en ontvangen van hun pakketten, waaronder de keuze voor levering in Afhaalpunten® of Lockers. We zijn blij dat we onze succesvolle samenwerking met InPost en Mondial Relay op verschillende markten in Europa kunnen voortzetten," zegtVytautas Atkočaitis, Transport Purchasing Manager bij Vinted.

"Dit is ons eerste Europese leveringspartnerschap, waarbij alle acht markten waar wij actief zijn, betrokken zijn. We zijn ervan overtuigd dat dit nog maar het begin is. Met deze overeenkomst versterkt InPost zijn positie als strategische partner in out-of-home bezorging voor bedrijven die actief zijn op Europese markten," zegt Rafał Brzoska, CEO van InPost.

Perscontact:

Over Mondial Relay

Mondial Relay, als onderdeel van de InPost S.A. Groep (AEX: INPST), is een toonaangevende aanbieder van out-of-home pakketdiensten met activiteiten in Frankrijk, de Benelux en het Iberisch schiereiland. Mondial Relay heeft een uitgebreid netwerk van meer dan 16.000 ophaal- en afleverpunten (Pick-up / Drop-off - PUDO) en 30 regionale logistieke depots, die meer dan 90.000 e-handelaars bedienen. In Frankrijk zijn we de grootste onafhankelijke PUDO-operator met meer dan 11.000 Afhaalpunten of 'Point Relais'® (geregistreerd handelsmerk van Mondial Relay) en richten we ons op het voortdurend verbeteren van de consumentenervaring en het bevorderen van duurzamere vormen van "last mile delivery". In de twaalf maanden tot 28 februari 2021 verwerkte Mondial Relay ongeveer 140 miljoen pakketten en genereerde het meer dan EUR 400 miljoen aan inkomsten. In juli 2021 heeft InPost met succes de overname van Mondial Relay afgerond om Europa's toonaangevende out-of-home geautomatiseerde oplossing voor e-commerce te creëren.

Over Inpost

InPost (AEX: INPST) is het belangrijkste platform dat elektronische handel mogelijk maakt. InPost werd in 1999 opgericht door Rafal Brzoska in Polen en biedt leveringsdiensten aan via haar netwerk van meer dan 13.500 APM's (Automated Parcel Machines), waaronder meer dan 1.400 in het Verenigd Koninkrijk tegen het einde van het eerste kwartaal van 2021, alsook thuisbezorgingsdiensten en orderverzameldiensten voor online retailers. In de twaalf maanden tot 31 maart 2021 verwerkte InPost 293 miljoen pakketzendingen via haar APM's en werkte daarbij samen met meer dan 28.000 handelaren. Strategisch gepositioneerd in de groeiende e-commerce ecosystemen profiteert InPost van gunstige markttrends die de adoptie van APM stimuleren. APM's bieden consumenten een goedkope, flexibele, gemakkelijke, milieuvriendelijke en contactloze leveringsoptie. Met haar APM-leveringsdiensten creëert InPost een groenere oplossing voor e-commerce, aangezien pakketkratten de CO2-uitstoot met twee derde verminderen in vergelijking met thuisleveringen in stedelijke gebieden en met 90% in plattelandsgebieden, en ook de files aanzienlijk verminderen. Bovendien bieden APM's een handigere oplossing voor de levering van pakketten aan consumenten, omdat ze 24 uur per dag en 7 dagen per week toegankelijk zijn zonder dat de consument thuis hoeft te blijven. Een uiterst efficiënte IT-infrastructuur en de snelle invoering van nieuwe technologieën liggen aan de basis van de activiteiten en de groei van InPost. De mobiele applicatie van InPost, "InPost Mobile", is een van de populairste in Polen, met meer dan 6,5 miljoen actieve gebruikers in april 2021.

InPost is sinds januari 2021 genoteerd aan Euronext Amsterdam. In juli 2021 rondde InPost de overname af van Mondial Relay, het toonaangevende Franse bedrijf voor de bezorging van pakketten buiten de deur, dat actief is in Frankrijk, de Benelux en het Iberisch schiereiland, waardoor het Poolse bedrijf het grootste e-commerce bezorgplatform in Europa wordt. In 2021 bezorgden InPost en Mondial Relay in totaal meer dan 517 miljoen pakketten www.inpost.eu

Over Vinted

Vinted is Europa's grootste internationale online C2C-marktplaats voor tweedehands mode, met een groeiend ledenbestand van meer dan 50 miljoen gebruikers, verspreid over 15 markten in Europa en Noord-Amerika: Frankrijk, Duitsland, België, Spanje, Italië, Nederland, Portugal, Oostenrijk, Polen, de Tsjechische Republiek, Litouwen, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk, alsmede de Verenigde Staten en Canada. Het bedrijf werd in 2008 in Litouwen opgericht door Milda Mitkute en Justas Janauskas, en in 2011 vervoegd door de eerste investeerder en COO Mantas Mikuckas. Vandaag wordt het bedrijf geleid door CEO Thomas Plantenga en wordt het gesteund door zes grote durfkapitaalbedrijven: Accel, Burda Principal Investments, EQT Growth, Insight Venture Partners, Lightspeed Venture Partners en Sprints Capital. Met als missie om tweedehands wereldwijd tot de eerste keuze te maken, helpt Vinted leden om tweedehands kleding en accessoires van elkaar te verkopen en te kopen, waardoor winkelen een mobiele en sociale ervaring wordt door de interacties tussen individuele leden binnen de community. De Europese start-up heeft zijn hoofdkantoor in Vilnius, met kantoren in Amsterdam, Berlijn, Utrecht en Praag, en telt 1000 werknemers.

Persberichten in je mailbox

Over Mondial Relay